29/01/2018

Episerver in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

Episerver blinkt uit in visie en executie volgens Gartner

Episerver, wereldwijd aanbieder van een platform voor het slim beheren van digitale content, commerce en marketing in de cloud, maakt deel uit van Gartners ‘Magic Quadrant for Digital Experience Platforms’[1] als visionair. Zo blijkt uit het onderzoeksrapport van de marktanalist dat onlangs is verschenen. Gartner benoemt Episerver hierin als één van de eenentwintig erkende leveranciers.

Het onderzoeksrapport erkent Episerver op basis van de volledigheid van de visie en het vermogen om deze visie ook om te zetten in geavanceerde producten.

Episerver heeft afgelopen jaren grote investeringen gedaan in het Episerver Digital Experience Cloud™ platform. Zo is het content- en transactieplatform uitgebreid met geavanceerde tools voor omnichannel campaign management en realtime personalisatiemogelijkheden. Mede dankzij de inzet van slimme algoritmes en analysefuncties voor het in kaart brengen van klantgedrag. Ook is er functionaliteit bijgekomen op het vlak van verbeterde user-generated content (UGC) en distributed order management systems (DOMS). Dat zorgt voor een optimale digitale ervaring die naadloos aansluit op het individuele gedrag van de klant.

Afgelopen jaar is Episerver ook een samenwerking aangegaan met MicrosoftTM. Dat heeft geleid tot de aankondiging van Episerver Digital Commerce for Dynamics 365. Daarin komt de digital commerce oplossing van Episerver samen met de uitgebreide CRM- en ERP-functies van Microsoft Dynamics dat draait in een Microsoft Azure cloudomgeving.

“We hebben flink geïnvesteerd in ons platform. Daarom is deze Gartner erkenning voor de waarde van ons Digital Experience Platform voor ons een belangrijke bevestiging dat we op de goede weg zijn”, zegt James Norwood, Executive Vice President Strategy en CMO bij Episerver. “Onze markt groeit flink. Steeds meer organisaties kiezen voor de mogelijkheden van ons Digital Experience Platform als onderdeel van hun digitale transformatie proces.”

De Episerver Digital Experience Cloud voorziet in een end-to-end Platform-as-a-Service (PaaS), gebaseerd op het Microsoft Azure Cloud platform. Inmiddels worden onze oplossingen wereld ondersteund door meer dan 800 partners die klanten helpen bij de ontwikkeling van de juiste digitale klantervaringen.

[1] Gartner, Inc., ‘Magic Quadrant for Digital Experience Platforms’, door Jim Murphy, Gene Phifer, Gavin Tay & Mike Lowndes, 17 januari 2018