12/11/2018

IGEL Technology benoemt Simon Townsend als nieuwe Europese Marketing Directeur

IGEL, wereldwijd toonaangevend op het gebied van software voor endpointmanagement, benoemt Simon Townsend (42) tot chief marketing officer (CMO) voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Townsend is expert op het gebied van End User Computing (EUC). Hij kan bogen op ruim twintig jaar ervaring in het domein van werkplektechnologie zoals VDI-oplossingen, desktop-as-a-service (DaaS) en beveiliging van werkplekapparatuur. Hij is afkomstig van Ivanti waar hij als Chief Technologist deel uitmaakte van de directie.

Vanaf 2016 was Townsend in dienst bij Ivanti, voorheen Landesk Software. Voor die tijd was hij eveneens werkzaam als Chief Technologist bij AppSense. Na zijn studie aan de Bournemouth University was hij actief in diverse commerciële en technische functies o.a. bij Servo.

“Simon is visionair op het vlak van de digitale werkomgeving”, zegt Jed Ayres, president en CEO van IGEL North America. “Hij heeft veel kennis over softwaregedreven werkplekbeheer. Daarnaast onderhoudt hij nauwe contacten met technologie- en channel partners zoals Citrix en VMWare. Zijn uitgebreide expertise gaat ons helpen onze marktleiderspositie in Duitsland verder te verstevigen en in andere Europese landen ons marktaandeel te laten groeien. Naar verwachting zal hij ook een belangrijke rol gaan spelen om onze actieve IGEL-community verder uit te breiden.”

“Met de softwaregedreven aanpak voor werkplekbeheer heeft IGEL een enorme potentie om de beheersbaarheid van de steeds meer heterogene werkplekomgeving te vereenvoudigen. Dat bespaart kosten, verbetert de veiligheid en maakt het voor IT-beheerders een stuk makkelijker. Uiteraard ben ik trots dat ik mijn bijdrage mag leveren aan de verdere groei van IGEL in onze Europese regio,” vertelt Simon Townsend.

Over IGEL Technology
IGEL levert krachtige endpoint management software dat uitblinkt in eenvoud en volledig afgestemd is op grote organisaties. Onderdeel van het IGEL software portfolio is het IGEL OS™ besturingssysteem, Universal Desktop Converter™ (UDC), IGEL Cloud Gateway™ (ICG), IGEL UD Pocket ™(UDP) en de gratis Universal Management Suite™ (UMS). Deze oplossingen zorgen voor het veilig en kosteneffectief beheren van elk willekeurig X86 device ongeacht merk of type apparaat. IGEL geeft de hoogste garantie in de industrie met vijf jaar op de in Duitsland ontwikkelde gedegen thin, zero en all-in-one apparatuur plus aanvullend drie jaar end-of-life ondersteuning en beheerfunctionaliteit. Organisaties uit allerlei sectoren vertrouwen op IGEL’s effectieve beheer van willekeurige werkplekapparatuur waar zowel Windows als het IGEL besturingssysteem op draaien. Gecentraliseerd werkplekbeheer vanaf één dashboard interface. IGEL heeft kantoren over de hele wereld inclusief partnerships in meer dan 50 landen. Kijk op www.igel.com voor meer informatie.