02/03/2016

Insight biedt flexibiliteit met Power PDF

Softwarefabrikant Nuance Communications boort met zijn product Power PDF een nieuwe doelgroep aan. Het bedrijf biedt een nieuw verkoopsmodel aan voor Service Providers, zij kunnen op abonnementenbasis de functionaliteit aan hun klanten aanbieden. Insight ziet de oplossing als een mogelijkheid voor hosting bedrijven om zich op de markt te onderscheiden.

Met Power PDF is het mogelijk om met één klik papieren documenten via een scanner te digitaliseren. U kan PDF-documenten en -formulieren snel en eenvoudig samenstellen, vergelijken, converteren, maken, dicteren, bewerken, lezen, zwartmaken, scannen, zoeken, beveiligen, ondertekenen, afdrukken en valideren. Ook is het mogelijk PDF’s eenvoudig te converteren naar uiteenlopende indelingen. Complexe lay-outs met kolommen, tabellen en afbeeldingen worden nauwkeurig overgenomen.

“In tegenstelling tot onze concurrentie is onze aanpak evenwel flexibeler en ook onze licentiekosten liggen lager”, zegt Michiel van Kasteel, PDF Sales Professional bij Nuance. Specifiek voor Service Providers heeft Nuance nu een SaaS-model ontwikkeld. Van Kasteel vervolgt: “Veel organisaties willen wel over de functionaliteit kunnen beschikken, maar hebben geen behoefte aan een licentiecontract, noch aan het onderhoud en het beheer van de software. IT-dienstverleners kunnen nu via een portal de sleutel leveren, waardoor een klant op abonnementenbasis over de functionaliteit kan beschikken. Wij hebben het bovendien mogelijk gemaakt digitale handtekeningen in de documenten te plaatsen. De eerste klanten dienen zich al aan.”

Ferry Helder, Sales Manager Hosting Solutions bij Insight Enterprises Nederland, zegt blij te zijn deze nieuwe dienst in het portfolio te hebben. “Het is een mogelijkheid voor een IT-dienstverlener om zich te onderscheiden. Er blijkt immers behoefte aan te zijn. Een aantal klanten heeft de afgelopen tijd de dienst getest en het bevalt zo goed dat de bestellingen nu binnen komen.”