09/01/2018

Toshiba onthult nieuwste evolutie CANVIO Portable Hard Drives voor veilige persoonlijke gegevensopslag

Vernieuwde stijlvolle uitstraling zonder opsmuk en praktische functies brengen frisse eenheid in serie draagbare harddrives van 500 GB tot 3 TB

Toshiba Electronics Europe heeft de nieuwste evolutie aangekondigd van de CANVIO-serie, de populaire reeks draagbare harddrives voor persoonlijke opslag. De CANVIO PREMIUM-, ADVANCE- en BASICS-modellen combineren praktische functies met een opgefrist slank en gebogen design, dat zorgt voor een strakke en uniforme uitstraling. Er zijn verschillende capaciteitsopties: 500 GB[1] [2], 1 TB, 2 TB en 3 TB. De toepassing van Toshiba’s 1 TB plateautechnologie ondersteunt schijven met een lage verticale doorsnede, waardoor de versies met 2 TB van alle drie de nieuwe CANVIO-modellen dunner zijn dan hun voorgangers.

Met zijn afwerking van aluminium en diamantgeslepen randen in zilver metallic of donkergrijs metallic biedt de CANVIO PREMIUM-serie veelzijdige connectiviteit in een stijlvolle verpakking. Dankzij de slanke en gestroomlijnde behuizing is het apparaat eenvoudig op te bergen. Hij wordt geleverd met een hoesje en een adapter van USB Type-A naar USB Type-C[3] die in elke richting kan worden gebruikt, zodat de schijf op alles kan worden aangesloten, van notebooks tot geavanceerde desktop-pc’s. Daarnaast biedt het PREMIUM-model de optie om Toshiba Storage Backup Software en Storage Security Software te downloaden, zodat er moeiteloos back-ups kunnen gemaakt en belangrijke data kunnen worden beschermd door middel van wachtwoordbeveiliging en een verbeterde gebruikersinterface. De 2 TB-apparaten in de PREMIUM-serie hebben een profiel van 13,5 mm en zijn 5,5 mm dunner dan het vorige model.

De CANVIO ADVANCE-serie is beschikbaar in vier glanzend afgewerkte kleuren, te weten zwart, wit, blauw en rood. De 2 TB-apparaten in deze lijn hebben een profiel van 14 mm en zijn 5,5 mm dunner dan hun voorganger, de CANVIO CONNECT II. Ook de ADVANCE-modellen worden geleverd met de bovengenoemde Toshiba Storage Backup Software en Storage Security Software als extra functionaliteit.

Het instapmodel, de nieuw vormgegeven CANVIO BASICS-serie, is een 2,5-inch draagbare harddrive voor alle denkbare opslagbehoeften, van pc-data tot foto’s. Het model is vooraf geformatteerd voor Windows[4]-pc’s en werkt direct uit de doos, zodat de gebruiker er onmiddellijk content op kan zetten en dit overal mee naartoe kan nemen. De nieuwe BASICS-serie, die verkrijgbaar is met een opslagcapaciteit van 500 GB, 1 TB of 2 TB, wordt gekenmerkt door een minimalistisch design, een slank, mat oppervlak en een profiel van slechts 14 mm.

“Het is altijd het streven van Toshiba om de klanten steeds betere oplossingen te bieden voor het beheer van de almaar toenemende hoeveelheid digitale data, in de vorm van compactere apparaten met een hoge capaciteit”, zegt Noriaki Katakura, General Manager HDD Business Unit van Toshiba Electronics Europe GmbH. “Met de ontwikkeling van een nóg compactere opslagoplossing hebben we een belangrijke mijlpaal bereikt. Met de Toshiba 1 TB plateau-technologie kunnen we, in vergelijking tot de voorgangers, nóg dunnere en handzamere CANVIO-modellen met grote opslagcapaciteiten maken.”

De CANVIO-modellen bieden een evenwichtige combinatie van vorm en functie en zijn goed voor hoge opslagcapaciteit, eenvoudige back-up en betrouwbare beveiliging, verpakt in een slank en stijlvol ontwerp. Zoals hierboven vermeld, is voor de ADVANCE- en PREMIUM-modellen de gloednieuwe Toshiba Storage Backup Software als download beschikbaar, zodat gebruikers met behulp van de verbeterde gebruikersinterface hun belangrijke data eenvoudig kunnen veiligstellen, met de optie om een ​​back-upschema te programmeren. Bovendien biedt de nieuwe Toshiba Storage Security Software een eenvoudigere wachtwoordinstelling met een intuïtievere gebruikersinterface, zodat gebruikers hun privédata kunnen beschermen en ongeoorloofde toegang kunnen voorkomen.

De CANVIO-modellen zijn beschikbaar vanaf februari 2018. De adviesprijs voor de  CANVIO BASICS is €49,99 (500 GB), €59,99 (1 TB), €89,99 (2 TB) en €109,99 (3 TB). Ga voor meer informatie over onze HDD-opslagproducten voor de consument naar https://www.toshiba-storage.com/.

[[1]] Definitie van capaciteit: een gigabyte (GB) is 1.000.000.000 bytes en een terabyte (TB) is 1.000.000.000.000 bytes. Een computerbesturingssysteem vermeldt echter de opslagcapaciteit met machten van 2 voor de definitie van 1 TGB = 240 = 1.099.511.627.776 bytes en toont derhalve minder opslagcapaciteit. De beschikbare opslagcapaciteit (inclusief voorbeelden van verschillende mediabestanden) kan variëren, afhankelijk van de bestandsgrootte, indeling, instellingen, software en besturingssysteem, zoals Microsoft-besturingssysteem en/of vooraf geïnstalleerde softwaretoepassingen of mediacontent. De werkelijke geformatteerde capaciteit kan variëren.
[2] De CANVIO PREMIUM en CANVIO ADVANCE zijn verkrijgbaar met 1 TB, 2 TB en 3 TB. De nieuw ontworpen CANVIO BASICS zullen beschikbaar zijn met 500 GB, 1 TB en 2 TB.
[3] USB Type-C en USB-C zijn handelsmerken van USB Implementers Forum.
[4] Windows is een gedeponeerd handelsmerk van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.
* Informatie in dit document, inclusief productprijzen en specificaties, inhoud van diensten en contactinformatie, is actueel en wordt verondersteld juist te zijn op de datum van de aankondiging, maar kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
* Bedrijfsnamen, productnamen en servicenamen die hier worden genoemd, kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke registranten en / of eigenaren.